“Не по землі їдеш, а по металу. Потім просто колеса залишаєш і виїжджаєш на дисках”: бойові водії батареї коригування артилерійського вогню

На водіях тримається вся логістика бригади. Без них неможливо доставити аеророзвідників на бойові позиції, завезти снаряди до артустановок, здійснити заміну груп на “еспешках”.

“Маяк” та “Берет” – бойові водії батареї коригування артвогню. Вони завозять пілотів та зв’язківців на позиції неподалік лінії бойового зіткнення. Беруть на борт і хутко виконують завдання, доки не зійшло сонце. Вирішує злагодження. Працюють, як годинник. Водії приїжджають на спостережний пункт, екіпаж відразу завантажується, машина хутко в темряві від’їжджає. Мінімізується час, за який противник може наших виявити й знищити.

Автомобіль віддаляється від Вугледара, минаючи часті розриви від КАБів, ракет та снарядів. “Маяк” м’яко, але швидко об’їжджає ями під гучні рокові хіти. Одесит служить другий рік в нашій бригаді. Розповідає про свої найекстремальніші заїзди:

“Найбільший “екшн” був на Запоріжжі під час нашого контрнаступу через інтенсивність ворожого вогню. Там не по землі їдеш, а по металу. Потім просто колеса залишаєш і виїжджаєш на дисках. Техніки було набито чимало. Ми постійно їздили під обстрілами. Ти ніби в чан заїжджаєш, тебе криють з усіх боків. Підари були за 700 метрів від наших позицій, інколи до “сіряка” було 300 метрів. За день ми могли накатувати 500 кілометрів по посадках! При в’їзді в Оріхів хрест був нашим найкращим РЕБом! Перехрестився і поїхав на завдання. Виїжджаєш і дякуєш Богу, що живий”.

Автомобіль з пілотами – завжди жирна ціль для окупантів. Зараз наші бійці вже звикли до виконання завдань під час постійної небезпеки. Раніше водії могли заїжджати на близькі дистанції до противника, бо не було такого засилля ворожих дронів, як зараз. Зараз все інакше.

Водій “Берет” служить в ЗС України шостий рік. Нещодавно десантник вижив після прильоту ворожого дрона-камікадзе прямо під колеса.

“Я побачив, як падає червона точка. Вибух, пилюка… Обійшлося вибитим лобовим склом. Ми спершу мовчали, а потім раділи, що вижили”.

Він ділиться думкою, як добре виконати бойове завдання та збільшити свої шанси на виживання.

“За кермом ти не думаєш ні про що, крім виконання завдання. Накручувати себе – погана річ. Голова має бути пуста, а всі думки – виключно про дорогу й кермо. Далі виходиш щасливий, що привіз екіпаж. І просто куриш та смієшся”, – каже “Берет”.

Служба зв’язків з громадськістю 148-ма окрема артилерійська бригада ДШВ ЗС України